Oficjalna strona Klubu Koszykówki Włocławek

Zmień język:

W nowy sezon z nowym logotypem

Piątek, 24 Sierpnia 2018, 9:22, Redakcja

W nowy sezon nie tylko z nowym składem, ale także z nowym logotypem! Prezentujemy całkowity rebranding Klubu Koszykówki Włocławek.

Kiedy w 2004 r. po sparingowym meczu Anwil Włocławek – Prokom Trefl Sopot trener Eugeniusz Kijewski skomentował grę włocławian słowami  „Koszykarze Anwilu rzucili się na nas jak rottweilery”, z pewnością nie zdawał sobie sprawy, że da początek niezwykłej historii.

Pierwszym akcentem związanym z nowym przydomkiem dla włocławskiej ekipy była klubowa maskotka „Roti”, która zadebiutowała na parkiecie Hali Mistrzów w 2005 roku. Pięć lat później rottweiler na stałe zagościł w herbie klubu i stał się symbolem tego, że koszykarze reprezentujący barwy włocławskiego klubu muszą przez cały mecz „gryźć parkiet”, nie zostawiając rywalom chwili oddechu.

Główną cechą charakteru tej rasy psów jest przede wszystkim pewność siebie. Także upór oraz skłonność do dominacji to inne ważne cechy charakteru rottweilerów. Psy tej rasy nie są z natury agresywne. Są dominujące. Uważnie spoglądają groźnie na wszystkich intruzów, a jeśli utwierdzą się w przekonaniu, że stanowią oni zagrożenie, reagują i trudno je powstrzymać.

Tacy są też koszykarze, którzy przywdziewają trykot z rottweilerem na piersi i te właśnie cechy charakteru dały im upragnione drugie mistrzostwo kraju. Pokonanym po drodze do złotego medalu rywalom do dziś śnią się niesamowite akcje w wykonaniu włocławian. Dla rottweilerów nie ma rzeczy niemożliwych, potrafią dogonić rywala w kilka chwil i wyszarpać zwycięstwo na wagę finału.

Dziś rottweiler w logo włocławskiego klubu przechodzi zmianę. Nie szczerzy kłów, bo każdy rywal czuje przed nim respekt. Wyraz jego oczu i pyska zyskał na powadze. Zmiany miały na celu pokazanie, że pies będący symbolem włocławskiego zespołu to dojrzały i doświadczony przedstawiciel swojej rasy. W logo pojawiła się druga gwiazdka symbolizująca drugi tytuł Mistrza Polski. Znak zyskał nowe pro­por­cje, a także bardziej nowoczesną typografię.

Autorem projektu jest Kamil Doliwa z Lunatic Agency, który wcześniej projektował logotypy Energi Czarnych Słupsk, AZS-u Koszalin, Twardych Pierników Toruń, ale także Panthers Wrocław, Lowlanders Białystok oraz Angels Toruń.

Kamil Doliwa stworzy także całą księgę znaku oraz identyfikację wizualną na bazie nowego logotypu Klubu Koszykówki Włocławek. Co za tym idzie – spójną koncepcję graficzną kibice będą mogli oglądać na strojach zespołu, klubowych grafikach w komunikacji w mediach społecznościowych, klubowym autokarze czy gadżetach, które wkrótce trafią do sprzedaży w Anwil Fan Corner.