Oficjalna strona Klubu Koszykówki Włocławek

Zmień język:

Sponsorzy zarabiają na włocławskiej koszykówce

Środa, 02 Sierpnia 2017, 16:12, Michał Fałkowski

Najnowsze dane z raportów firmy Sponsoring Insight badające efektywność sponsoringu sportowego w mediach są jednoznaczne. Warto wspierać Anwil Włocławek!

Badanie efektywności sponsoringu w mediach zlecone przez Polską Ligę Koszykówki firmie Sponsoring Insight zostało przeprowadzone w okresie październik 2016 – czerwiec 2017. 

Analiza ekspozycji marketingowych w Internecie polega na identyfikacji logotypu poszukiwanej marki w publikacjach dotyczących rozgrywek w portalach i serwisach internetowych, tytułach prasowych, magazynach czy programach telewizyjnych.

Po stwierdzeniu ekspozycji logotypu poszukiwanej marki oraz określeniu czy ekspozycja jest wystarczająco dobrze rozpoznawalna, jest ona wyceniania, po czym dodawana jest jej informacja o wartości ekwiwalentu reklamowego. Wartość ta wyliczana jest w oparciu o (w zależności czy chodzi o Internet, prasę czy telewizję): cenę artykułu sponsorowanego w danym portalu lub jej szacowany zasięg publikacji, lokalizację ekspozycji w artykule, czas ekspozycji linku na stronie głównej, cenę strony reklamowej, wielkość artykułu, czasu ekspozycji w danym bloku reklamowym czy oglądalność danej transmisji.

W odniesieniu do Klubu Koszykówki Włocławek, informujemy, że nasi sponsorzy wygenerowali  bardzo wysoki ekwiwalent reklamowy za wkład finansowy włożony w działalność klubu w sezonie 2016/2017. Na przykład w przypadku miasta kwota ta sięgnęła aż 12 901 105 złotych.

- Za efektywny sponsoring uznaje się taki, w którym sponsor otrzymuje ok. 4 złote ekwiwalentu reklamowego za każdą wydaną złotówkę. Nasi sponsorzy mogą liczyć na zdecydowanie wyższy ekwiwalent reklamowy, co oznacza, że inwestycja w reklamowanie się za pomocą zespołu Anwilu Włocławek jest trafną decyzją. Nie bez znaczenia jest fakt na tak wysoki zwrot ekwiwalentu reklamowego składa się  blisko 9 tysięcy publikacji w różnego rodzaju mediach na temat naszej drużyny oraz aż 16 meczów na antenach Polsatu. W minionym sezonie Anwil Włocławek był drugą najczęściej pokazywaną na szklanym ekranie drużyną w Polskiej Lidze Koszykówki – powiedział Hubert Hejman, dyrektor klubu.