Oficjalna strona Klubu Koszykówki Włocławek

Badanie opinii kibiców Anwilu Włocławek

Sobota, 08 Lipca 2017, 10:44, Michał Fałkowski

Anwil Włocławek śladem Lecha Poznań oraz Wisły Kraków przeprowadzi badanie opinii swoich kibiców. Każdy sympatyk włocławskiego klubu może je wyrazić w specjalnej, internetowej ankiecie.

Głównym celem jest poznanie opinii kibiców w różnych tematach dotyczących działalności klubu w zeszłym sezonie i wyciągnięcie wniosku na przyszły rok. Badanie przeprowadzi niezależna sportowa firma badawcza Sport Analytics, który w tym sezonie związała się umową z naszym Klubem i tym samym dołącza do grona Partnerów.

Proces badawczy będzie dotyczył następujących aspektów funkcjonowania klubu:

- Frekwencja na meczach

- Bezpieczeństwo w dniu meczowym

- Ty jako kibic

- Usługi i infrastruktura klubu

- Kontakt kibiców z klubem

- Sprzedaż biletów

- Badanie oparte jest na standardach badawczych wykorzystywanych w klubach europejskich. Dotyczyć będzie w zasadzie wszystkich kwestii związanych z komfortem kibica w Hali Mistrzów – mówi analityk Paweł Chmielowski, dodając – Zresztą nie tylko, bo w badaniu również znajduje się część otwarta, do wypełnienia z dowolnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju Rottweilerów – tłumaczy Chmielowski.

Zgodnie z konwencją statystyczną, usunięte zostaną wartości odstające (przypadkowe i nierealne). Badanie zostanie przeprowadzone na reprezentatywnej próbie kibiców klubu. Dzięki założonej metodologii z 95-procentową pewnością osiągamy 3 procent błędu statystycznego.

- Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich – mówi dr Marcin Cybulski ze Sport Analytics. – Z założenia badanie powinno być cykliczne. Pierwszy pomiar pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty jego działalności. Kolejne zaś będą już oceniały jego pracę. Obserwując badania np. w Premier League zauważaliśmy, że cykliczność badań jest kluczem do sukcesu w rozwoju relacji z kibicami.

Dla kibiców, którzy wezmą udział w badaniu przygotowano atrakcyjne nagrody. W ramach podziękowania za poświęcenie nam swojego czasu przewidzieliśmy cenne nagrody: trzy karnety na przyszły sezon, 10 podwójnych biletów oraz koszulkę klubową z podpisami zawodników.

- Cel badania jest jasny. Ma pomóc w przygotowywaniu rozwiązań najważniejszych problemów, podnosząc równocześnie jakość relacji z kibicami – mówi dyrektor klubu, Hubert Hejman.

Dostęp do ankiety internetowej będzie otwarty od poniedziałku 10 lipca od godziny 14:00 do poniedziałku 17 lipca do godz. 22:00.